Tuesday 27 November 2018

Cara cancel subsription dan stop kena charge


Cancel subsription ni nampak
senang tapi rumit. 



Kadang2 kita dah cancel
semua dkt phone setting termasuk itunes
Tapi still kena charge credit card
setiap bulan. Padahal dah x guna pun
service apps tu.. 


Atau korang ada subscribe mana apps
dekat laptop (windows). 
Atau guna mana2 ext. berbayar

Aku ada guna.. And pening nak cari
mcm mana nak cancel subscription
utk google ext. tu


Andai kata masih kena charge.bolehTerus baca entry ni sampai habis.. 



Sebenarnya bukan setting phone je ygkena check, Tapi email pun sama...Benda ni berlaku kat aku la.. Aku sebenarnya dah 3 bulan cancel
subscription beberapa apps... Tp aku still kena charge...



Rupanya kita perlu jugak bukak
setting pada email (aku guna gmail) 


Ikuti langkah di bawah

1. Bukak setting pada email





2. Lepas dah tekan tu..  
Select la email mana2 yg
selalu guna utk subscribe apa2.  
Kemudian click 
manage your google account





3. Kemudian swipe right sampai 
hujung.. Sampai  jumpa panel 
Payment and Subscription








4. Lepas tu scroll ke bawah . 
Cari subsription dan click 
manage subscription 





5. Dkt situ nanti kita boleh cancel 
mana2 subscription yang masih active.
Lepas dah cancel subsription tu,



Next bill insyaAllah tak kena charge lagi





Selamat Mencuba. 
Moga dapat membantu mengelakkan
acc bank korang asyik kena charge 
setiap bulan utk servis atau apps yg 
dah x digunakan


















No comments:

Post a Comment