Friday 23 July 2021

Penyakit Pelik



Lately aku ada satu masalah 


Masalah takut bila notification
whatsapp/telegram berbunyi


Aku jadi fobia dan takut jika ada org mesej
aku pasal kerja!


Kadang2 bila telefon berbunyi,
Aku rasa nak marah je..
Ada hari tu aku block no telefon
yg call aku. Padahal orang J&T je pun


Gara2 aku x suka telefon berbunyi..
Kritikal masalah aku ni


Aku dah sampai tahap..
Tak larat nak hadap…
Tak suka waktu rehat aku
diganggu dgn kerja..


Time cuti ni phone aku senyap je
Aku rasa tenang !!!!


Sebab musim pkp ni kalau korang nak tahu
Aku mcm bekerja 24jam 
Isnin-Jumaat . Tuhan je tahu!!
Sebab tu blog ni mcm dah lama senyap
Sebab aku sgt sibuk..



Jadi minggu ni aku cuti
Ni pun dah nak habis cuti
Mood aku dah tak normal bila
kena bekerja semula..
Sebab masa tu nanti kerja aku 24 jam
kena hadap telefon dan bertext dgn ramai org
24 jam telefon akan berbunyi…


Sumpah mental aku sgt letih
Letih dgn karenah pentadbir
Pentadbir tak pernah ambil tahu
masalah mental dan emosi yg dihadapi oleh staf
di musim2 pandemik! 


Aku xde motivasi nak kerja sbnrnya
Semua nya mcm terpaksa..


Sbb tu aku mintak semua org
Doakan aku dpt pindah
Aku perlukan suasana yg baru
Orang2 yg baru…


Faham tak


Jiwa aku rasa nak memberontak
Dgn persekitaran kerja aku sekarang!!!


Doakan aku dpt pindah tempat baru
Tahun dpn supaya aku dpt
bekerja dgn lebih ikhlas 








No comments:

Post a Comment