Friday 29 September 2017

Ada apa dengan Cameron Highland ?? Sejuk okay.. best!!



Dari Lensa aku ...  :)


Suka datang sini... sebab sejuk
Sama macam Bukit Tinggi jgk la :)
And sama macam Kundasang jgk la..
Next time, nak bermalam pulak..
Sebelum ni... day trip je.. tak puas..
and jalan jammed teruk dkt Tanah Rata..









Tips utk korang yang pertama kali nak pegi Cameron Highland
Kalau nak day trip ke Cameron.. 
jgn pegi time weekend.. jammed teruk..



Recommended : Bermalam kat sana 2 malam. 
Kalau ada kereta senang..
Lupa plak aku nak check hari tu
Banyak tak grab car kat situ..
rasanya ada jer...
Dan jangan risau if nak tour guide..
Banyak je kat Tanah Rata..
Hotel pun banyak kat Tanah Rata...


Sebelum ni aku cam confuse masa mula2.. 
pasal Brinchang dan Tanah Rata ni


Sebenarnya Brinchang dgn Tanah Rata ni tak la jauh sgt.. dalam 4 - 5 minit je..
Kalau korang ada transport sendiri... nak stay Hotel dkt Brinchang takde masalah... Brinchang ni mcm Bandar ke 2 selepas Tanah Rata. 

Bila2 masa nak ke Tanah Rata pun boleh..kalau ada kereta..sebab kedai2 dan restoren banyak kat Tanah Rata. Kira mcm Tanah Rata ni bandar utama la di Cameron Highland..

Station bas , bank.. semua kat TANAH RATA.

Tp sekiranya korang tak ada transport sendiri semasa nak stay kat Cameron Highland... pilih lah hotel dkt Tanah Rata.. senang... banyak pilihan if nak cari tempat makan ke..bank ke..



Aku suka nak duduk lama2 sambil tgk ladang teh..
Tak payah pegi tempat lain pun takpe...
Sebab rasa tenang tgk pemandangan ladang teh tu
sumpah .. dah la sejukkkkk... tempat yang sesuai utk menulis
dan cari idea...
haihh... pls laaa.. aku mmg suka tempat sejuk..!


next time nak pegi Kundasang lagi... utk kali ke brapa tak tahu
tp itu tempat favourite aku.....


Genting bila nak siap ha??
Kalau dah siap... aku nak pegi..
last pegi Genting...  7 tahun yang lalu..






No comments:

Post a Comment