Friday 29 September 2017

ALERT ATAU TIDAK PADA INFO???



Aku tgh buat job kpdnkk ni..
For 6 month insyaAllah...
Kalau korang perasan aku selalu
twit and spread info pasal kpdnkk
(sila alert pada info.. nanti menyesal)


ramai orang tak tahu hak masing2 sebagai pengguna
mahupun peniaga... dan ada yang aku sendiri tak tahu..
bila aku buat ni.. secara automatik meningkatkan
pengetahuan aku sendiri pasal hal2 yang melibatkan
pengguna dan peniaga...


Dan ramai jugak orang meroyan bila kena tipu, tertipu
dan mcm2 lagi la... dkt twitter
punyalah ramai orang meroyan kena tipu..
lepas tu minta di viral kan penipu tu..
Kami RT je...


Tapi korang tak tahu ke saluran yang betul utk buat aduan?







Ni ada dua saluran utk buat aduan kepada peniaga yang melakukan salah laku atau penipuan..... Jangan cakap ahkakkk tak payungggg pulak..






Dan... penipu2 yang suka tipu orang tu.. jgn ingat korang selamat.
Dkt dunia selamat la... kat akhirat?  Sendiri fikir ....



So.. .aku respect pada KPDNKK sebab dorang ada inisiatif
nak sebarkan info pada masyarakat...... Lebih2 lagi menggunakan
sosial media influencer utk spread info... Tindakan yang bijak..
and badan2 kerajaan yang lain sepatutnya buat mcm tu..






TAK TERIMA SEBARANG JOB

aku tak terima sebarang job. tp yang kpdnkk ni aku terima sebab mmg tujuan aku main twitter ni adalah utk sebarkan info. Ramai jugak orang minta review produk.. tp aku hanya review product yang aku betul2 guna sahaja... Aku tak nak review product yang aku tak guna.. walaupun benda tu boleh menguntungkan aku.. Duit bukan segalanya ...  hehe....

Tapi kalau peniaga tu suruh aku cuba produk dia... and terbukti bagus.. aku tak ada masalah.... (tapi jgn suruh cuba produk kosmetik ... sebab aku dah selesa dengan brand yang aku selalu guna.. tak nak tukar2 atau cuba yang lain)



Lagipun dekat twitter ni terlalu ramai dah org review product..
Penjual lagi ramai dari pembeli...

Sebenarnya.. serious talk, twitter tak sesuai utk buat review product..
Sebab sebagai pengguna twitter... aku bukak twitter bukan nak beli barang pun... dan aku rasa pengguna twitter yang lain pun sama... Kami main twitter sebab nak relax..  and dapatkan info... Twitter mmg cepat kalau info2 terkini...


So kepada peniaga2 semua... korang boleh cari insta famous utk review product  korang okay ....  Atau.. satu lagi platform berkesan ialah facebook. Facebook Ads.. Insta Ads 
semua tu lebih berkesan berbanding guna twitter.. :)



TAPI, PERCAYALAH... Twitter tak sesuai utk promot product.. 
Info2 boleh la...








No comments:

Post a Comment