Saturday 13 June 2020

Derma Darah


Semalam gi derma darah dkt hospital
Alhamdulillah...








Biasa la ada form yg perlu diisi..






Darah aku jenis O ...



Selesai derma darah tu
Aku rasa nak pitam dan lemah....


Tu normal la..
Tp nurse dan doktor akan suruh rehat
Bagi makanan dan minuman..


Aku punya blood pressure jd low terus..


Tp mmg BP aku selalu low...


Maybe aku nak period kot.. tp semalam belum lagi
So aku rasa aku larat laa sbb belum period
Doctor pun kata boleh..


Sebelum derma darah
Mmg kena interview and kena check dgn
doctor dulu..



No wonder la aku lemah sangat lepas derma darah tu
Ni pun rasa mcm nak piyed dah ni..
Patut la lemah 


Utk pengetahuan korang
Selepas seminggu period adalah
waktu yg sesuai utk perempuan
kalau nak gi derma darah...



Semangat sangat nak berbakti pada masyarakat!!


Next time aku akan try pegi seminggu 
selepas period pulak.. 3 bulan lagi
boleh la try pegi lagi...



Tak la teruk sgt. Cuma pening2 je..
Setakat kena cucuk jarum tu
aku ok je...Tips dia, jgn tengok
time dia nak cucuk tu..


Mindset,
“Apa sgt la kena cucuk ni
asalkan dpt tolong nyawa yg memerlukan”





No comments:

Post a Comment