Thursday 15 October 2020

iPhone 12 Series





Tergoda tak dengan series iPhone 12 ni

Baru 2 hari dilancarkan
- iPhone 12 mini
- iPhone 12
- iPhone 12 Pro
- iPhone 12 Pro Max 


Kalau aku, belum lg la.. 
phone aku ni masih baru lagi okay. Baru setahun
Aku pakai phone 11 Pro Max ni 
bulan Oktober tahun lepas.. :)
Tak pernah jatuh okay..
Camera pun xde calar walaupun
camera phone ni membonjol..
Sebab casing aku mmg protect lense jgk


Tp aku rasa ramai org akan beli iPhone 12 mini
Sebab paling mampu milik dan kecil..
Dia mengimbas zaman2 iPhone 5 dulu..
dari segi saiz..


Kalau jenis x kisah pakai phone kecil
Its okay...  tapi confirm banyak typo
sebab keypad pun kecil...


Tp kalau aku, yg ada masalah penglihatan ni
Aku akan pilih  phone yg besar..
Tgk gambar pun clear dan besar,
Taip pun senang, jarang typo sbb keypad besar
Tgk video pun puas... 


Tp kalau dpt iPhone 12 Pro Max tu
Kira complete la semua! Camera dia
mmg akan superb! Video pun sama..
Mcm 11 Pro Max jgk.. complete!


Cuma iPhone terbaru ni
Ram dia bertambah utk iPhone 12 Pro Max
Kalau iPhone 11 Pro Max, 4GB Ram je
Yg baru tu 6GB!!!


Tp kan walaupun RAM 4GB, Phone dia
tetap lancar.. tak de hang ... inilah kelebihan
iPhone berbanding android..
Kalau Android pakai 4GB Ram mmg 
akan hang bila dah lama2...


Samsung pakai RAM 8GB dah lama dah!
Tp iPhone masih steady dgn 4GB Ram
Dan terbaru 6GB Ram dan chip baru
A14 Bionic...lebih steady la..
6GB Ram tu hanya utk iPhone 12 Pro Max je



Tu je yg membezakan iPhone 11 Pro Max
dgn 12 Pro Max yg paling besar.. pasal RAM..


Yang lain, dari segi Camera
Masih sama.. cuma iPhone 12 Pro Max
ada improve sikit. Tp minor la..



Batery, masih sama..
iPhone masih kedekut x nak bagi batery sampai
4000mAH .. yg baru ni pun 3687mAH
iPhone 11 Pro Max menang dari segi batery
iaitu 3969mAH..


Tak tahu kenapa batery tu makin downgrade plak
Ingatkan dorang akan up lagi sampai 4000mAH


Seriously aku berpuas hati dgn batery phone aku
iPhone 11 Pro Max ni.. 
boleh tahan dari pagi sampai
tengah malam.. 



iPhone 12 Series kali ni tak bagi charger
dalam kotak. Means kena beli berasingan..
Tak best la... leceh plak..
Boleh je pakai charger phone lama..
Tp alang2 kalau nak beli baru tu,
mesti la lagi best kalau disertakan sekali..



Tu la dia..


Color biru memang menarik gila
Color dark blue tu.. terbaru..
Aku suka color tu..berbanding hijau 
macam last year.. Biru ni lebih 
nampak exclusive! 


Kalau diberi peluang, 
Color pilihan aku tentulah dark blue tu
Atau grey atau black..
Tu mmg color yg aku minat
kalau utk phone la...












No comments:

Post a Comment