Sunday 28 March 2021

K-Drama


Lately aku suka tgk K-Drama dkt Netflix
Sebab dorang punya jalan cerita best!
Especially cerita penyiasatan, kedoktoran..
Perghhh mmg terbaik!!!!


Dkt Netflix ... skrg tgh layan Doctor Prisoner




Banyak lagi ni dalam list ...semua citer Korea..
Sebab yg trending pun citer Korea jgk.


Jgn underestimate citer Korea gaisss
Aku dulu mcm tu la. Mindset aku...
citer Korea asyik love story je...
Rupanya siri penyiasatan dorang 
mmg sgt2 world class dan terbaik!!!


Antaranya yg tgh trending di twitter hari ni
VINCENZO .. dia belum habis lagi.. baru episod 11
dia keluar setiap minggu. Tp boleh tgk maraton
tgk semua episod bila dah habis sampai episod 16
Nak tgk skarang pun boleh... tp aku nak habiskan 
Doctor Prisoner dulu




Tp dalam list aku ada lagi..
Doctor John





dan. SISYPHUS




Sisyphus ni pun mcm Vincenzo.. masih ditayangkan
keluar setiap minggu.. boleh tunggu habis semua episod
baru tgk sekali gus... Nak tgk skarang pun boleh...



Semua ni siri penyiasatan.. penyelidikan.. kedoktoran


Best ok cerita doktor2 ni... 


Tapi PARTNERS FOR JUSTICE
aku tak boleh move on!! cerita forensik and polis2
serta pendakwa raya ! Mmg paling terbaik!! 
Serious korang WAJIB tgk!!
Tak akan rasa rugi setiap episod..,
setiap season!!!!! And tak sabar tunggu
season 3!!! Harap ada!!  Geram masih!!!
Setiap hari aku buka netflix check kot2 season 3 dah
ada...


Kalau org tanya citer apa best.. 1st aku akan suggest
cerita Partners For Justice !!! Sebelum suggest
cerita lain ...
Rating 10/10 ... kalau nak bg 11/10 pun boleh
Mmg meninggalkan kesan lah!!!! 
The best citer Korea yg aku pernah tgk..





Cerita yg aku minat ni mmg 95% penyiasatan dan konflik
Bukan citer romantik !  



Cerita Korea ke2 yg wajib korang tgk
ialah World Of The Married



Cerita ni trending tahun 2019 kalau x silap
Tp aku baru tgk tahun lepas!!!


Nampak mcm cerita cikai2 ..
Sekali bila dah layan episod 1...
Adrenalin memuncak!! Korang akan rasa
geram!!  Tu yg best!


Bukan cerita penyiasatan!!


Tp kisah seorang Doctor..
Hidupnya nampak sempurna..
Tp dlm diam suami dia curang..
Suami dia tipu dia banyak kali..
Kisah kekeluargaan...serious best!!


Cerita ni pun meninggalkan kesan jgk
sebab dia buat kita geram sampai lepas
habis tgk pun masih rasa geram!!!
Kuat impak dia....mmg terbaik!! 


Reaction aku bila tgk citer2 ni..
Time geram bila konflik memuncak, 
Dlm kepala asyik berbisik mcm ni 
“Woiii ko buat apa tu!!?” 
“Kurang ajar!!!”
“Cepat laa.. grrrrr”  
“Bab* la!!”

Serious benda2 sumpah seranah tu automatik
dlm fikiran time tgh menonton
Sebab mmg tak tahan bila tgk
antagonis tgh menang!! 






No comments:

Post a Comment