Friday 12 March 2021

Yasssss!!!









Tak sangka aku baru beli Samsung Tab S7 Plus hari ni
Dengan harga RM4599 ..
Selepas seminggu ni aku tgk review
dan buat perbandingan dgn tablet yg lain! 


Harga tablet dah mcm harga Laptop!
Tp berbalik kepada niat dan fungsi jgk la


1st tab ni mudah nak transfer file..
Screen 120 Hertz .. Super Amoled
Batery yg besar dan tahan lama..
Dan sgt memudahkan multitasking..
Senang utk mengajar, connect dgn projector
Dan boleh conteng2 guna Pen dia..
The best note taking tablet !!!!


Contohnya kalau seorang educator..
Nak bincang soalan dgn student..
Dia boleh conteng2 la dkt atas tab..
Senang nak explain sesuatu gambar rajah 
dan sebagainya..sambil connect dgn projector


iPad ok jgk.. tp dari segi nak transfer file
mcm leceh..  dan ipad dia x jual pen dgn keyboard 
sekali dlm kotak. Kena beli asing2...


Pastu Samsung tab ni boleh tambah storage


So tujuan aku beli ni sebab keje aku sgt banyak
Aku x larat nak bawa hardcopy semua buku atau dokumen
Jadi aku perlukan tablet yg mcm ni..
Senang di bawa. Senang transfer file
Dan paling penting senang digunakan
utk multitasking!!


Kebanyakan org review pun sgt recommend 
Tab S7+ ni...  model ni baru keluar September
tahun lepas !  Yg review semua letakkan tab S7+
di ranking pertama utk the best tablet ...



Ada satu lagi yg senang digunakan..
Iaitu Microsoft Surface! Mcm laptop
Tapi tablet.. 


Tp aku x brapa suka bila dorang tak jual
pen dan keyboard skali dlm kotak..
Harga nampak murah tp bila kita
beli keyboard dan pen, harga dia tetap
dekat2 4K jgk la!!


So utk memudahkan, baik kita
sekali harung je...


Doakan moga tab aku ni panjang umur gais!
Aku nak guna utk bekerja!!


Last aku pakai tab samsung kalau tak silap
2009-2010 mcm tu kot..
Tp tab tu tak tahan lama ..
Ada masalah screen..  terus aku ganti ke ipad mini 3


iPad tu ada lagi.. masih okay..
Tp aku x dpt buat multitasking dgn iPad tu
Sebab tu aku decide nak beli tab 
yg power dan memudahkan kerja..



No comments:

Post a Comment