Friday 16 April 2021

Petua



Time2 sakit ni aku teringat
petua dari member aku di Sabah
Dia cakap, kalau demam, batuk atau selesema
Potong bawang merah , letak di dlm bilik
Atau di mana2 ruang dlm rumah!!


Malam tadi aku ada buat!
Adakah itu salah satu punca aku cepat baik
hari ni... maybe!! Salah satu penyumbang la jugak
agaknya..





Untuk elak orang lain dalam rumah berjangkit katanya
Dan org yg sakit pun akan cepat baik


Bawang dikatakan boleh menyerap bakteria yang ada di dalam udara melalui unsur sulfur yg dimilikinya..

Bila bakteria jahat kurang, tubuh badan akan lebih selamat
kuranglah risiko terkena jangkitan..
Selamatkan ahli keluarga kita ..


Bawang yg dah kering boleh
la ganti yg baru!

Jimat ya.. x payah beli diffuser mahal2 ..


Aku dah dkt rumah family ni
Tadi lepas dpt mc, terus balik..
Sampai2 rumah terus potong bawang okay!!!
Tanpa berlengah lagi!! Haha





No comments:

Post a Comment