Friday 17 July 2020

Bersyukur dan bersedekah





Betul kata Tokti ... 🥺


Sentiasa bersyukur...


Aku tambah sikit..
Jgn lupa bersedekah jgk ..
Time rezeki tgh banyak tak habis mkn..
Duit berkepuk2 tak tahu nak beli apa..
BERSEDEKAHLAH ...



Bersedekah jgk akan buat korang rasa
tenang ... 



Aku sendiri , dlm sebulan..
Aku rasa mcm tak lengkap hidup aku
kalau x dpt hulur sikit2 dkt 
badan2 amal dan rumah anak yatim
yang memerlukan.. rasa gelisah semacam


Ada la beberapa rumah anak yatim
dan tabung2 yang perlu derma dari org ramai
Aku search... ada yg mmg dah ada
dalam list aku..


Mcm lain la rasa dia,
bila tak kongsi sedikit gaji aku
pada insan yg memerlukan..
Entah la.. perasaan tu rasa mcm..
“Kena share rezeki”  susah nak explain


Tp tu la.. 
yang penting seikhlas hati..
InsyaAllah rasa tenang jer..
Dan.. Allah akan bagi ganjaran 
yang lain pada kita. Percayalah!! 💜


Teringat hari tu, bulan ramadanff
Aku ada Retweet pasal ada Rumah Anak Yatim
ni tgh minta bantuan orang ramai
untuk tampung bayar bil letrik
masa tu bill dorang dlm RM700 mcm tu


Alhamdulillah lepas aku RT
ramai org tolong bayarkan..
Seronok rasa dpt berbakti ni..


Pengurus Rumah Anak Yatim pun
jujur terus update yang bill tersebut
telah berjaya settle dlm masa tak sampai
sejam..

Skarang ni zaman ramai struggle cari duit
Ramai kena buang kerja,  dan sbg nya
Org yg mampu, kena la bantu
mana yang boleh....


Aku mmg suka kerja amal..
Tak perlu bayaran utk aku retweet
kalau ada sesiapa perlu bantuan..
Tp, selalunya aku akan siasat dulu
Takut orang ambil kesempatan..




No comments:

Post a Comment