Saturday 18 July 2020

NGAM - Sophia Liana





Intro lagu ni dah mcm BlackPink punya style

“Blackpink in your area”

“Its Sophia rap time”


Aku tak kata dorang tiru okay
Sbb lagu Sophia Liana keluar dulu
Entah, aku rasa lagu NGAM ni
kalau push betul dgn Music Video
power boleh pergi jauh kot..


Style la lagu dia!!
Dah la mmg sikit je
artis  perempuan yg boleh rap ni..


Respect la siapa yg boleh rap
terutama perempuan..


Aku tak boleh😁
Kecuali lagu KRU dulu2 je aku boleh
Kena minat betul2 dkt artis tu dulu
baru boleh ikut teknik rap dorang😅😅


Lagu Rap aku dgr je skarang
Tapi kalau suruh nyanyi mmg tak la..
Berbelit lidah...


Apa2 pun aku suka lagu ni..
Muzik dia best.. lirik dia pun best
ada unsur memerli sedikit..
Rap mmg mcm tu kot..


Sbnrnya banyak lagu yg berpotensi utk
pergi jauh... contoh lagu Sudahlah(Meow)
Sissy Imann punya lagu semua...
Tp Sudahlah(Meow) tu serious dowh...
Best gila!!!


Tu belum kalau radio mainkan lagi tu
Secara menyeluruh..ramai org akan suka
Tapi malangnya radio dkt Malaysia ni BIAS
(Kecuali radio RTM)
Kalau yg under Astro Radio atau Hot fm
nak kena ada org dalam jgk....


Dah berapa kali aku dgr Nabil di Carta Era
bila interview artis, dia akan secara
bergurau bertanya “kau pakai orang dalam ke?”
bila lagu tu cpt betul top 20...
Means mmg ada pakai la sbnnya kan..
PR yg kerja under label je tahu kot mcm
mana nak bagi lagu tu berjaya masuk
carta radio2 ERA/HotFM... 


Kesian fans artis yg betul2 vote,
Padahal orang dalam mmg dah susun
semuanya...


Tapi tu la..
Taste aku semua lagu2 yg mcm tu la..
Aku kurang gemar lagu yang terlalu perlahan..
atau terlalu sedih dan lirik dia
menunjukkan perempuan yg bersalah
dan lemah....
Suka lirik yang menunjukkan perempuan ni
bukan senang2 kena pijak
Jarang la aku dgr lagu slow ..
Kalau tetiba dgr tu, mmg pelik la


Ada jgk la dgr tp tak banyak lagu
slow yg menepati citarasa









No comments:

Post a Comment