Saturday 4 July 2020

Settle!!!



Erk dgr2 masih xde letrik dkt kawasan
tempat kerja aku dan seluruh pekan
Lebih 48 jam dah...  org dah mengamuk
dalam group!! Kesian dorang..


Kalau esok masih belum ada letrik,
Isnin pagi je la aku pulang semula ke sana


Oh btw tadi aku gi buat sticker utk
cover bahagian scratch kat kete aku..
Pegi dgn Shah....  hal2 kereta ni
kalau ada dia elok sikit..


Yg kelakar nya dia lebih tahu dkt mana
tempat nak buat, padahal ni bukan
tempat dia okay... ni tempat aku..
Aku sendiri pun x brapa tahu...


Skarang aku dah tahu dah mana nak buat




Calar dia kat situ... 
lama dah sebenarnya.. org buat..
Aku rasa org tu dia nak keluar parking
Pastu terkena kereta aku.. 
Aku baru nak buat sticker tu..
Mungkin sebab aku stress , Bila stress 
aku mesti nak cari sesuatu yg boleh
buat aku happy sikit...










Sebelum dorang tampal sticker tu,
dorang cuba wax lagi utk kurangkan kesan
scratch tu...  Kagum jgk aku tgk... 
calar tu hilang sikit..
Tp ada yg x boleh hilang....


Aku pernah wax, tp x dpt hilang!!
Sebab aku wax guna cara sponge manual...
Yang dorang ni plak wax guna machine
Mmg dpt hilang sikit kesan tu...




Ni hasil nya... 





Ok lah sikit kan dari sebelum..
At least tak sakit mata tgk..


Kesan putih sikit2 tu xpe la..
Next time boleh je buat lagi..
Tulisan yang lebih BOLD mungkin
lebih perfect... 


Murah je.. tak sampai RM50
Harga dia ikut saiz dan perkataan 
yg kita nak...nak buat logo apa2 pun boleh
Masalahnya aku xde idea...


Tp buat masa ni pakai je dulu yg
dah buat ni..  dari jauh tak nampak pun
kesan calar putih tu .. 
tgk dekat2 baru nampakšŸ˜

Gian plak.. Rasa nak buat lagi..


Nak buat sticker perkataan dkt cermin depan atas


BTW 
Pagi tadi sebelum keluar sempat
kiriman aku sampai...  


Beli Beast Coating 
Sebab tgh ada promo..
2 cecair coating .. free polisher..





Dulu aku pernah bagi tahu Brand ni mmg terbaik..
Mahal.. tp berbaloi... dah 3 minggu..
Baru sampai. Barang aku yg lain dah sebulan
tak sampai2 lagi ni..

Beast coating
Ini la yang akan buat kereta korang
nampak sentiasa baru... tak faded !! 
Walaupun dah 4 5 tahun...


Dia mcm menambahkan lapisan baru
seakan2 ada lapisan seramik lagi..
Senang cerita, sebijik mcm kereta
baru ambik dari dealer masa hari pertama
dulu... 



Cara guna, lepas basuh... spray and lap je...
Nak lagi power, wax/polish dulu, kemudian
apply coating.... mmg smart la...



Minggu depan la aku buat..
Dah x sempat minggu ni..
Selalunya nak buat ni ..
Hari jumaat petang aku buat..




No comments:

Post a Comment