Monday 23 August 2021

Penat



Selalu aku balik hari ahad
Tp minggu ni aku gerak isnin pagi


Bayangkan 6.20am keluar dari rumah.
Sampai tempat kerja dlm kul 9pagi.. 


Lain kali aku gerak kul 7 pagi je la..


Gerak awal pun bukan ada pape sini.
Aku mcm nak gila stay sini
Dah la xde orang


Tuhan je tahu apa aku rasa


Hari tu ada mental health check
Dia suruh jawab questionaire..
Hasil daripada tu, terbukti
Mental aku tak sihat setiap kali
berada di sini.. !!!


Actually bukan persekitaran punca utama
Tapi pentadbir dkt sini yg buat aku
rasa stress dan tertekan!
Jiwa aku memberontak tak puas hati
kat dalam ni. Tp kena simpan dan behave..
Pdahal dlm hati ni.. hurm.. aku je tahu



Skarang ni aku banyak tgk Tiktok
Banyak info dan benda kelakar 
yg boleh ditonton
Yg boleh buat aku gelak…
Aku perlukan hiburan utk tenangkan
diri.. 



Minggu lepas.. xde line… 2 hari..


Minggu ni hujan sepanjang minggu
Tak dpt parking dalam. 
Jauh kereta aku. Sbb jalan kat depan tu
becak teruk… susah betul hidup
Pastu kena berjalan lalu semak nak ke sini
Sumpah fedup!

Pentadbir takde inisiatif lansung
At least beli batu.. supaya
senang la nak lalu dan x bahaya


Tgk la sikap pentadbir kat sini..
Tak fikir kebajikan staff !!
Cari salah kita je tahu!








No comments:

Post a Comment