Wednesday 19 December 2018

Tanggungjawab


Aku x lari dari tanggungjawab
Tp org lain yg buat
mcm aku seorg yg
tak bertanggungjawab..


Puas la hati sesetengah org
Yg suka tgk keadaan mcm ni..


Cakap salah...
Tak cakap pun salah..
Do u feel me..


Org lain cakap senang la..
Tp x dorang fikir . Tak rasa..
di tempat aku..


Org yg tak tahu mesti ingat..
Buat benda tu sbb nak famous..
Sapa yg fikir nk famous tu
Mmg budak2 baru nak up sgt mindset tu


Dah sebulan berlalu..
Aku x tahu nak respon apa..
Clueless..

Mungkin aku perlu lepaskan
Kalau aku tak diperlukan..
Aku rasa aku x diperlukan dah
Sebab dah ramai org skrg kan.. :(
Atau kalau dah xde persefahaman
tak dpt la lagi....
Siapa la aku ni..
Aku x layak membuat keputusan
Aku pun x berhak utk mengharapkan
lebih..


Tp dpt tak bayangkan life aku
Almost 4 tahun..
Bangun pagi, selain memikirkan
tentang diri sendiri, keluarga,
memikirkan soal kerja,
C S I tu pun antara perkara
yang aku fikirkan setiap hari..
setiap kali bangun dari tidur
dan sebelum tidur...
Yang ada tempat yg istimewa
dalam hati aku..


Adalah sesuatu yg tak logik
jika ada yg kata aku x bertanggungjawab
Mmg tak berasas langsung..


Faham tak??
Kalau aku emo tu
sbb penting..
Kalau x penting, aku x mcm ni..


Bukan utk suka2..
Budak2 baru nak up je
akan fikir.. Buat ni utk suka2..
Nak rapat dgn selebriti..
Tu je dorang fikir.. Stupid!
X semua.. 2 3 org je..
Yg terdesak and suka..
bila masalah mcm ni timbul
Tapi dari 2 3 org boleh jd
4 5 org.. Sbb dah nama pun
sweet talker.. Pegi menjaja
cerita la kat org lain..


Aku berani jamin.. Org mcm tu
Bab2 voting.  Mmg dorang
Tak akan buat sehabis baik
Tahu sgt perangai..


Vote adalah benda yg org
paling malas nak buat...
Dorang hanya vote bila disuruh
je.. Sekali dua..


Ntah la.. Aku x tahu..
Xde sorang pun faham...   Biar la
kalau jodoh masih ada.. Ada la..
Kalau dah ditakdirkan tak ada,
X pe la..


Aku harap org mcm Q yg ke 2
tak wujud.. Sebab
bila dah dpt. Dia x buat betul2
Dan last2 dia tinggalkan. 
Bila dah dpt job yg lg baik
Dia gunakan org lain utk kepentingan
diri dia.. Sampai hubungan org lain
hancur disebabkan dia...
Padahal semua org elok je
sebelum ada dia


Biasalah org..
Suka ambil kesempatan...               


Aku x bleh lupa apa Q buat dulu
And aku x nak benda mcm tu
berlaku.. Sbb tu aku faham
sweet talker ni dia nak  apa..


Org kalau nak ambil kesempatan
Mcm2 cara dia boleh buat..
termasuk menyingkirkan org lain
utk kepentingan sendiri


No comments:

Post a Comment