Sunday 20 January 2019

Selamat dah..


Done lepas gian πŸ˜‹
makan ketam..
Aku masak goreng cili jer...haha
Hentam je main masuk2
bawang, halia, serai, oyster sauce
dan cili


Siap!! Semudah itu πŸ˜œπŸ˜œπŸ’―





Maaf plating x sempurna..
Nak cepat πŸ˜…πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜


Tapi  rasa, yummyyyy
Kalah restaurant seafood
atau hotel 5 star .. Miahahahaha🀣🀣


Aku x ikut recipe ni..
Tp mula2 aku goreng ketam separa
masak dulu.. Lepas tu
aku tumiskan bahan2 yg dikisar
Standard la.. Bawang putih,   merah..
cili, halia, serai.. Pastu oyster sauce..
Garam, serbuk ajinomoto. Menggunakan
minyak yg sama..

Tp aku kurangkanlah minyak
lepas tu.. X perlu banyak sgt..


Pastu masukkan semula isi ketam
pastu gaul.. Dan letak sedikit air..



Janji sedap.. Walaupun simple..
πŸ˜‹πŸ˜‹

Aroma ketam tu.. Aaaaaarghh
πŸ‘ŒπŸΎ



No comments:

Post a Comment