Tuesday 11 June 2019

Esok Kerja



Baru sampai..
Penat..

Dah la masa drive.. Ngantok..
Dan.. Doktor titiskan ubat yg
buat mata kita kabur utk 4 jam..


Bayangkan aku struggle drive
Perlahan jer...


Sampai2 rumah..
Lega rumah masih bersih seperti
2 minggu lalu..


Pertama skali aku gi tgk peti sejuk
Mana la tahu masa cuti ada blacK
out.. Takut makanan busuk ke
Nasib takde.


Selalunya kalau cuti panjang
Aku mmg habiskan semua
makanan.. Tinggal air je
dlm peti sejuk..


Tp 2 minggu yg lalu..
Telur ayam masih ada..
Ice cream pun x habis mkn..


Peti sejuk okay..
Cuma bahagian freezer
Dipenuhi ketulan ais tebal


Kat sini pakai peti sejuk 1 pintu je..
Peti sejuk style lama tuu hahaha..


So kerja aku.. Nak buang ketulan
ais yg terlalu tebal tu.. Sakit mata
aku tgk..


Maka aku guna la hair dryer
Nak bagi ais tu cair dan tanggal
dari dinding atas freezer tu..


Nah.. Berjaya!!




Benda ni biasa...
Setahun sekali mmg aku
kena buat keje ni...


Alang2 dah cairkan ais tu..
Terus lap satu peti sejuk terus.
Sejam lebih jgk nak cairkan ais tu
sampai tanggal...



Kemas dah peti sejuk aku..
Sejuk mata memandang..
Heheehhe...



Penat gila ni.. Esok je la
iron baju utk kerja..


Nak relax2 makan kuih je
malam ni


No comments:

Post a Comment