Tuesday 2 July 2019

Alhamdulillah


Operation berjalan lancar
Kalau aku ada typo banyak
dlm entry ni..
aku x nmpk clear
lagi huruf dkt phone

Semalam 1.30 aku masuk
ooeration room dgn ceria
Nurse dan doctor semua
happening.. Lagi la x neves

1st check blood presure
Doctor Wei Loon, Dr Cheng dgn
Dr Michelle yg ada
dalam tu..

Lepas tu sebelum  operation
Nurse titiskan ubat utk kembangkan
anak mata..

Dlm masa 10 minit
anak mata aku dah kembang

Dr Wei  Loon: wah cpt jgk
Aku:  mata dah x sabar lagi
nak operatiion

Semua nurse and doctor
gelak.. :)

Pastu aku cakap la
"Good luck Doctor..
Buat bagua2 ya nanti..
Jahit kemas2..."

Gurau2bdgn doctor
Hahaha gelak lagi semua
org dlm tu...
Chemistry penting
hehehe supaya doctor
pun relax...

Dr Cheng:  Ok good.. Jom saya
bawa kamu pegi sana...
(Bagus doctor2 sini)

Aku kan dah buka  spek
X nampak sgg hehehe


Seriously nurse and Doctor
semua mood yg baik..
Dpt pulak patient yg
positive and sempoi
mcm aku... Senang keje dorang

Mcm aku kata hari tu
aku x amik full bius
Kali ni just bius kat mata
Jadi aku dgr  semua


Doctor bercakap dgn
aku pun aku dpt jawab
.
Dalam operation room
Dorang pasang lagu
Lagu english. Best

Tp aku dlm hati
Berselawat dan baca
doa je.. Berzikir dlm hati

Mmg tak rasa apa2

Banyak jgk air digunakan
Buat rasa sejuk mata

Doctor Wei Loon yg
buat surgery tu..
Dr Cheng and Dr Michelle
tolong perhati  je
dan bercakap2 dgn Dr Wei Loon

Mcm2 aku dgr..

Kes aku kan unik

Dr Cheng siap  cakap
Bila la dia nak ada experience
buat mcm Dr Wei Loon

Mcm2 dorang dpt
tgk dkt mata aku

Ring yg cantik

Doctor je tahu
Aku x faham...

Aku dgr je doctor
mintak scissors,
knife, scoop, needle
dan mcm2 lagi peralatan

Docttorteruja tgo ketulan
catarax yg keluar dgn lancar
Selalu  catarax tu pecah2


Dka amik ketulan tu
letak dlm bekas utk ditunjuk
pada doctor2 lain...

Pagi ni td dia tunjuk kat aku








Bangga Doctor Wei Loom
dpt sample ni
hahahahaha


Last sekali semalam
Dia masukkan kanta
dan jahit.... Terkial2
jgk dia jahit sbb lense
sgt lembut...

Lense yg asal dah disedut
keluar... Tak rasa apa2
Tahu2 dia kata dah keluarkan


Masa operation aku masih
nampak lampu yg terang

Dr Weo Loom cakap
5 minitt lagi siap...
Dia nak jahit sikit lagi

Masa tu sakit sikit je
sebab dia tekan mata aku
Tp x la sampai nak meraung

Aku tetap relax...

Doctor tanya
Tak ngantok ke
Sbb sblm operation
dia suruh mkn pil
ubat penenang

Aku cakap aku x ngantok

Dia tanya lagi..
Tak sakit kan7

Aku cakap..
"okay saja doctor"

Sempat tu time tgh
jahit2... Berckp2

Nurse yg mesra dipanggil
Kak Salehah yg bantu
Doctor Wei Loon
pun banyak jgk cakap
ngan aku..


Dan finally..
Almost 1 jam


Doctor Wei Loon cakap
"okayyyy dah siap.
Success"

Terus semua nurse
Termasuk Doctor Michelle
Tepuk tangan...
Siap cakap... Yayyy!!
Doctor Cheng fah keluar
awal... Sbb dia tu mcm Ketua
Jabatan yg memantau  sekali skala


Aku   x boleh nampak semalam
Gelap panfangan...

Pagi ni bangun pagi
baru nampak...

Tu pun x nampak tulisan
lagi dkt phone...
Ni aku struggle je
taip.. Masih blur2 lagi

Tp InsyaAllah
cpt baik.. Sakit sikit
bila gerakkan anak mata

Pasni aku dah boleh
tak pakai spek...
Lense yg dimasukkan
dah ada power...

Kalau pakai spek pun,
Power sikit2 je...
Aku dah biasa pakai spek
Aku tetap alam pakai spek
Walaupun xde power

:)

Btw aku dpt mc 3 minggu
Hehehehe tp kalau aku
dah rasa okay boleh drive
aku akan masuk kerja
lebih awal....

Td aku cakap kat Dr Wei Loom
"Doctor ubat penenang tu
bila otw balik rumah smlm
baru effect.. Ngantok saya"

Hahaha gelak je dia..
Ubat tu patut effect time operation
Hahaha patut mkn sejam
sblm operatikn... Haha

Semalam.. 15 minit sebelum operation
Baru telan... :)


Ok tu je update
Masih x clear lagi
di hari pertama lepaa
operation

Aku strugle taip
Panjang2 ni

Syukur semuanya
dah seleaai










..




























No comments:

Post a Comment