Tuesday 10 July 2018

Sound proof




Aku rasa dah kena letak sound proof

dekat bilik aku.. 

supaya senang nak

record dan main kibod

tanpa mengganggu jiran sebelah.. 


Aku mmg pentingkan kualiti bunyi

dengar lagu ke.. atau time record ke.. 

Kalau record aku tak pakai mic biasa

utk karoks tu.. Utk record aku guna

condenser mic lengkap dgn sound filter

... Sebab bolehu kurangkan noise.. 


Tp tgk mood.. 

Kalau aku malas... Aku record biasa je.. 

Tu la member aku cakap.. 

Kalau nak recording.. Cari aku la.. 

sebab aku ada equipment.... Hehe

Tp just for fun je.. Bukan utk komersial.. 

Bukan record di studio pun

Buat kat bilik sendiri je... Bilik aku

dah mmg studio peribadi.. 



Sebelum ni xde jiran.. 

X perlu risau bunyi bising.. 



Sejak ada jiran

aku nak karoks pun payah.. 

karoks dlm bilik dgn kibod je.. 

dengan volume sederhana.. 

Selalu karoks kat ruang tamu je.. 

Sejak ada jiran ni.. Microphone pun

bersawang... LOL.... 



Tapi jiran aku lagi dahsyat. 

Dia bukak TV sampai dkt bilik

aku boleh dgr... Stress... 



Speaker TV mmg low quality

Kena beli speaker lain yg ada bass

baru bunyi dia tak bising sampai

ke bilik jiran sebelah.. 



Aku pun beli speaker lain

yang berkualiti... yg boleh adjust

bunyi bass, treble semua.. 


Bila bukak volume kecik.. 

Kita mmg boleh dgr jelas.. 

Apatah lagi volume sederhana

atau kuat... 


No comments:

Post a Comment