Sunday 30 August 2020

Big Stage 2020 - Minggu Ke 3


Ranking aku minggu ni

1. Azzam Sham
2. Farisha Iris
3. Usop
4. Fadh Majid
5. Qody
6. Yamani
7. Hafiz Zainal
8. Nana Sheme
9. Dinie Rashid
10. Sandra
11. Amir Hasan




Hafiz Zainal perform bg aku
biasa je. Mcm xde wow!!!
Tp mmg dia boleh nyanyi la


Dinie Rashid plak..
Haihhh ada salah lirik..
Ajai x tegur plak pasal 
salah lirik.. tp suara dia sedap bila buka
mulut prt intro. Lepas tu salah lirik
Aduhhhh potong mood terus.
Lagu dah best!! 
Sorry to say la minggu ni Dinie


Sandra,
Mcm ..intro dah flat ..
Arrangement lagu tu mcm kurang menarik
Lagu jadi rentak slow...
Mcm kurang rasa persembahan Sandra


Azzam Sham
Memang best! Kira versatail
la Azzam Sham ni.. mmg best
performance dia dgn  Khai Bahar
Sedap ditelinga!! Baju pun best
Chemistry pun bagus!! Aku suka
Dengan sikap Azzam Sham yg nampak
sgt cool.. tak try hard..  semuanya best


Amir Hassan
Mcm play safe.. ada part yg sepatutnya dia
nyanyi tinggi tp dia nyanyi not rendah je
Boring..  tp part rap best..
Tp aku x brapa suka persembahan
Amir Hassan ni..  ramai tahu kot
lagu ni ... Betul kata Michael Ang
Sarah Suhairi terpaksa nyanyi agak rendah
supaya blend dgn Amir ni.. 


Nana Sheme
Ntah.. aku rasa performance dia
agak biasa je minggu ni...
Ok memang ok.. 
Maybe lagu slow kot...
And aku x minat sgt lagu ni..
Mcm x berapa menguji vokal..
dan tak sesuai dgn Nana 


Usop
Mmg bagus.. masuk2 je mmg ngam key dia! 
Sesetengah org, intro pun
dah salah key.. Sesuai la
duet dgn Ara . .. pilihan lagu yg sesuai
Tak bosan! Menguji vokal.. 


((Okay aku dah rasa bosan tgk konsert ni
Maybe sebab lagu slow je semua!!!
I kenottttt!!! Berapa lagu lg nak kena 
dgr ni))


Fadh Majid
Not bad.. bagus sgt! Aku x dgr apa2
masalah dlm performance ni
Good job Fadh Majid!!
Lagu mcm ni sesuai dgn dia kot..
Tp betul jgk kata FT, mcm xde connection
dgn pasangan duet dia..


Qody!!
Salam Untuk kekasib ni lagu fav aku!
Bestnya! Qody ni mmg sentiasa gempak
Aku rasa dia setiap kali perform mesti
rasa mcm ni satu majlis anugerah mcm AJL!!
Ada rasa!! Arrangement pun dah ganas
Goosebumps!!! Ini barulah menguji vokal
Tp markah kecik je. Whatever. Yg penting best
pada pendapat aku! 
Mcm battle dah dia dgn Amir Masdi


Farisha Iris
Wow best!! Best!!
Tak tahu nak ckp apa. Sedap didengar la!!
Low note Farisha sgt clear! Good job
Fieya Julia pun best!!  Mcm kenapa dulu
dia tak nyanyi mcm tu eh!! Maybe nervous
Tp mmg best Farisha! 
Konsisten !!


Yamani
Tapi memang padu
Maybe sebab lagu!! Lagu ni 
legend! Mcm lagu Salam untuk Kekasih 
lagu favourite ramai orang! 
Nyanyi biasa2 pun best!
Tp Syafiq Farhain nyanyi mmg sedap
Effortless. . Suara besar dorang kompom la
xde masalah dgn lagu Isabella ni.. 


Tu je gais komen aku!


AMIR HASAN tersingkir..


No comments:

Post a Comment