Sunday 2 August 2020

Homestay Tepi Sawah Di Selangor ?? Wahhh!! Jom Cuci Mata Tengok Gambar


Kalau aku, selain kawasan pergunungan
seperti Kundasang, kawasan sawah padi
pun aku suka... aku suka ketenangan
dan pemandangan yang luas. 


Dekat Sekinchan banyak ya
tempat menarik dan homestay
yang boleh dilawati..


Tp buat masa ni, hanya mampu cuci mata
dengan melihat gambar je dulu.
Belum selamat nak keluar kawasan


Mari kita mulakan cuci mata

1. Farm Ville Cafe & Homestay, Sekinchan
tak payah jauh pergi perlis/kedah... selangoR pun ada




















Konsep dia kontena yg dimodified jd bilik
Ni sama mcm hotel dkt Kundasang yg aku
pegi last year! Konsep sama. View je lain
Rare jgk kan kalau photo shoot dekat situ..


Kalau phone ada ultra wide angle lense
Perghhhh kompom cantik gambar..
Dapat masuk semua kawasan sawah padi
yang terbentang luas 


Next, 

2. Sekinchan Padi Box, Sekinchan
Ni pun boleh.. view sawah padi..



















Tudia... banyak lagi homestay dkt Sekinchan tu
yg boleh disewa jika korang nak
view yg lain dari yang lain,
Nak shooting drama tepi sawah
nak gambar selfie yang unik dan sebagainya..


Aku upload ni sebab aku tgh bayangkan
sebuah percutian di tepi sawah yang tenang..
Dan aku google la... dan aku jumpa...
Maybe utk tahun depan jika
Covid19 dah beransur pulih... 


Tempat2 ni 2 hari 1 mlm cukup kot
Janji dpt bergambar ehehehe...
Kalau lama2 mungkin bosan...


Tapi kalau tempat mcm Kundasang, Sabah
1 malam tak cukup.... kena at least 2 malam ..
Sebab banyak tempat nak pergi 
yang memerlukan masa yang lama
utk amik feel dan bergambar.
Kalau rushing, tak seronok..




No comments:

Post a Comment