Monday 26 August 2019

Big Stage 2019 Minggu Ke 2..



Semalam aku tgk Big Stage Live Plus
Dari awal sampai akhir...


Respect Sissy Imann hos kan
bersama Radin.. Nampak semakin
improve.. Berbanding minggu pertama
Dah mcm hos2 hlive!! Good job!!


Minggu ke 2 fav aku..

1. HAN BYUL
2. NEETA
3. FEEYA JULIA
4. DINDA PERMATA

(sebab lagu dorang aku suka
and dorang perform best)

Best utk ditonton la persembahan
dorang... Buat kita rasa
nak lagi dan lagi...


Santesh??
Dia mmg bagus..
Sampai aku rasa mcm dia
x payah la masuk Big Stage..
Haha


Ni markah dan bottom three..
Sila klik pada gambar atau zoom
utk imej yg lebih baik..


Syafinaz bagus bg markah..
Bagi markah yg sesuai dgn
persembahan..


Biarlah kecik je markah,
patut ambil tu utk improve lagi..

Aku ada tgk jgk PC Selepas Konsert..
Datuk Syafinaz ada memuji kebolehan
vokal Fieya Julia..

Vocal nya strong and so good
Katanya.. Mungkin sbb dia perform
awal.. Jd neves tu lebih..


Tp nasihat Datuk Syafinaz sgt
sgt bagus..


Dia ckp mcm ni,

When you behind stage, 
Be Positive!! 
Tell yourself, you're the best
Even you're not.. 
It doesnt matter.. 


Boleh tgk sini.. Minit ke 28:33




Ramai puji Han Byul..
Tp mmg dia deserve la semua pujian
Sbb sgt memukau persembahannya


Dia telah membuka hati aku
terhadap JEJAKA KOREA
muahahahahaha!!!!


Semua peserta patut ambil contoh
la...sbb mereka kan artis..
Kena la tunjuk kebolehan mereka
Bukan setakat vokal dan persembahan
Cara berkomunikasi juga penting..


Viewers juta2 tak guna ya
kalau tak tahu cara berkomunikasi
dgn juri atau dgn audience..
Jgn buat penonton dan peminat
mcm tak wujud...


Mcm Santesh dgn Han Byul ni
dorang mcm perform sgt relax
dan mcm enjoy sgt..
Seolah2 ini bukan pertandingan..


Mmg patut pun mcm tu..
Berikan yg terbaik utk penonton
khususnya fans yg nak bersorak ni
Dan yg akan vote mereka di luar..
Tak kan nak biar mereka pulang
dgn kekecewaan.. Kan?


Kalau asyik memikirkan persaingan
Stress okay.. Mengganggu
mental sendiri...


Aaah malas ckp banyak..
Tp sbg penonton.. Tu yg aku
rasa..


Apa2 pun suka juri mcm Syafinaz..
Dia mengajar.. Dan byk bg tips..
Mcm tu baru betul...
Daripada sesetengah org
hanya cari kelemahan tp
langsung x bg tahu kelebihan..



Sheryl Shazwani???
Serioisly aku suka persembahan dia
Dia bawak lagu tu dgn style dia
Sumpah best... Kesiannya
dia tersingkir....


Mungkin ada yg x setuju kalau aku
kata, based on performance semalam
yg patut tersingkir ialah
CHALEEDA, SHADA AMZAH
and AZIZ HARUN..


just saying..


Sorry to say :(




No comments:

Post a Comment