Saturday 10 August 2019

Tips Membawa Durian Dalam Kereta





Semalam kan aku bawak
balik durian dlm kereta..
Dalam12 biji semua...
Aku letak dlm kotak..
Kemudian aku tindih
dgn plastik.. Dgn polistrin
Apa yg dpt digunakan, aku
guna je... LOL


Sepanjang 2 jam perjalanan
aku terpaksa buka semua tingkap.
sbb x nak kereta berbau...
Radio pun terpaksa pasang kuat
kalau dah buka tingkap ni..
2 jam tu aku release tension
menyanyi..radio dah kuat,
vibes dia pun lain mcm..
Haahahha


ada je kete lain
yg pandang semacam..
dah la perempuan.. Pasang
radio kuat2... Bukak tingkap
plak tu haahahahha..
Nak je bg tahu...
"saya sedang bawa durian
terpaksa buka tingkap..
maaflaaa kalau bising". 
🤣


Aircond aku pasang jgk
sbb nak jgk udara sejuk
tu meniup2 muka...
panas kot tgh hari..


Sampai rumah.. Aku bukak je
pintu kereta semua...
Selama 3 jam...


Yassss x ada bau langsung.
Hehehe selamat...


Pagi td aku keluar pun,
mmg xde dah bau durian


Okay.. Tips dia..
Kena bukak tingkap ya
kalau nak bawa durian
dalam kereta..


Kereta aku kan yg 7 seater
yg jenis x ada bonet berasingan
ruanganbdi belakang ada..

seat belakang tu la bonet tambahan
yg boleh dilipat, kalau nak
space yg besar utk letak barang


Seat belakang tu aku sentiasa
lipat.. Sbb jarang naik sampai
7 org.. Kecuali hari raya..
Aku pernah duduk seat
paling belakang tu... :)



Tu la kekurangan kereta 7 seater
Tak ada bonet yg berasingan
Nak bawa durian pun susah



Tak la susah mana
Hehehe cuma perlu buka
tingkap je...


Lepas ni sapa2 nak bawa durian
dalam kereta, tak ada masalah ya
Korang boleh buka tingkap
sepanjang perjalanan 👌🏾


Drive laju sikit biar angin
keluar masuk..
Tp jgn la sampai 120km/j
Tu bahaya!!


No comments:

Post a Comment