Friday 17 May 2019

Dah Shopping Raya??



Baju raya... Tahun lepas
dah buat banyak baju..
Hehe...


Baju raya.. Dah ada..
Lagipun raya kat sini,
makin lama makin kurang
org dtg.. Kecuali saudara mara


Stok kain aku dah habis ok
Means tahun ni.. Aku kena
beli kain utk raya tahun depan
pulak... 


Lepas raya la cari kain..


Berbalik kpd kenapa
org semakin kurang
pegi beraya..

Aku syak.. Masyarakat
Lebih rela melekat dgn gadget je
Dari beraya ke rumah org..
Dan juga melekat depan TV



Langsir rumah..


Ni mmg tugas aku setiap
kali raya utk membeli
langsir utk rumah..


Okay
2 tahun ni aku beli
langsir kat KL jer..
Tp tahun ni aku beli kat shopee
jer..


Curtain pilihan aku
mesti la jenis blackout..
material kain tebal...
Shopee semua ada..
Janji tahu ukuran
tingkap rumah kita..


Tips memilih langsir.. 
Kalau lebar tingkap 180cm,
Lebar langsir kena +150cm
Which is 330cm lebar..
Ye la.. Nak buat kedutan
mesti la perlu lebih dari ukuran
asal tingkap..


Panjang pulak. .,
Nak labuh sampai lantai
Atau x nak..
Boleh pilih ikut suka.


Kuih raya..
Yg ni belum settle..
Ada yg dah tempah..
Tp mcm nak tambah lagi..


Kuih tunjuk jer..
We are so bz..
Tak ada masa nak buat..
Hahaha

Org yg sabar je
mampu menghasilkan kek
dan biskut ni.. Respect


Aku boleh buat sbnrnya..
Tp aku selalu stress bab2
cari bahan2 kek dkt kedai..
Tu la perangai aku..
Aku jenis x suka cari barang..
Kalau x jumpa, aku stress..
Apatah lagi nak membuatnya..
Nak kena jaga berjam2..
Aku x suka menunggu..


Sbb tu suka cari barang
kat shopee.. Search je
terus ada semua..


raya seminggu jer gais..


Selalu sampai raya ke 5,
mmg dah sendu dah..
semua org dah gi kerja..





No comments:

Post a Comment