Wednesday 1 May 2019

Camera Setting





Sesetengah org.. 
Beli smart phone.. 
yg agak mahal tp
mereka tetap guna mode 
biasa "photo"  utk mengambil
gambar.. 


Cuba explore dan blajar guna
mode yg lain... 


Bawah ni mode fav aku
Kalau guna Huawei P20 Pro



Mode pro ni membantu di tempat
kurang cahaya... Contohnya
aku nak cahaya lebih terang
utk gambar yg aku nak..
Boleh adjust2 ISO, shutter Speed
dan EV tu.. Mcm manual mode. DSLR


Hasil dia best..
Lebih baik dari guna
mode Photo Biasa..







Kalau amik gambar org.. Outdoor.
Aku suka mode Aperture
Atau objek2 yg aku nak
blur kan background dia
Mode Aperture ni
sesuai di tempat terang...
dan aku akan pilih level
aperture paling rendah 0.95
effect "bokeh" (blur) dia sgt smart



Porttait mode jarang guna
sebab aku pun jarang selfie..
Aku lebih suka amik
gambar orang.. atau objek lain


Phone ni automatic
Kalau muka orang,
dia automatic pegi
portrait mode...
Okay jgk la.. Smart..



Mode PHOTO yg biasa tu
selalu guna utk amik
gambar biasa2 atau
nak cepat.. X sempat
nak setting mode Pro



Nightmode tu sesuai
utk benda yg tak bergerak..
contoh kalau orang tu
berdiri dan bukan berjalan
tak sesuai utk banyak pergerakan..



Ni mode2 lain yg ada
dlm phone aku..


Wide angle je xde... :(
Kena tukar P30 Pro
Atau Mate 20 Pro


Monochrome pun best..
Mode hitam putih...
Mode ni tetap ada peminatnya


Dah setahun aku guna phone ni
Setakat ni xde lagging lagi
Masih rasa best....
Walaupun banyak gambar.
dan video dlm galery..


Aku rasa built in memory storage
mmg bagus.. berbanding phone
yg jenis masukkan card
memory tu..


Memory card external
selalunya buat lagging..
terutama bila dah banyak
benda save kat dlm..


Tp phone aku ni
x pakai external tu
mcm android jenis lama...





No comments:

Post a Comment