Tuesday 14 May 2019

Settle...


Air ni dah jd ais




Punca aku balik lambat ahad
hari tu... Peti Sejuk rosak.. LOL

Sebab aku yg deal dgn
technician.. So aku la
akan follow up semua...
Technician tu aku yg cari
Dkt facebook...


Tak sama ya kalau kita yg deal
Orang lain yg follow up..


Skrg ni nak cari apa2
Ada group khas yg
akan ramai org akan bantu
Janji sedia duit je..
Dan buat pilihan yg sesuai..


Mula2 kena la dm...
Dan tanya dulu..
Technician tu bila
free nk dtg rumah???


Pastu bg tahu masalah peti
sejuk kita apa semua
Dan tanya berapa kos..
Dan sambil tu kena jgk
google2... Takut ada orang
ambil kesempatan charge mahal


Pastu kena jgk check profile
dia dkt fb tu.. Takut org
yg ntah siapa2...


Hasil dapatan aku,
kebanyakannya ada letak
pekerjaan dorang mmg
membaik pulih aircond,
peti sejuk dan sbg nya..
Ada jgk yg tak letak..
Tp kita tgk la background
keluarga dia...


Maybe dia tahu repair
Tp tak buat bisnes ni
officially.. Maybe part time



2 3 technician aku contact
Ada yg tak free nak dtg..
Ada yg amik masa 2 3 hari
baru free nak dtg rumah..


Dan yg last tu paling cpt
Dia boleh dtg keesokan
harinya... So aku pilih dia..



Peti sejuk ni dah 3 minggu rosak
Nasib baik ada 2 peti sejuk
kat rumah ni...


Benda boleh repair.. buat apa
nak membazir beli yg baru.. 



LOL aku pun dah pandai buat
ayat yg selalu org buat skrg..
Trend yg ntah siapa mulakan
Hahahaha



Dah lama jgk peti sejuk yg ni..
8 tahun kot...tp peti sejuk
yg 1 lagi, lebih lama..
Lebih 15 tahun.. Bayangkan
Masih elok peti sejuk tu..


Masalah dia,
Freezer x nak membeku..
Sejuk biasa je..


Ruangan satu lagi
Langsung x sejuk...
Check punya check..
Ada 2 komponen rosak..


2 benda tu x tahu apa nama


Dlm masa 40 minit,
selesai....


2 komponen yg rosak tu
dah diganti...dan ada warranty


Total RM250 aku kena bayar..
Lebih kurang mcm aircond la

Okay la tu sbb.. Aku bajet
RM300....


Tp ada jgk jenis kerosakan
yg sampai RM500....
yg aku google...


Depend dgn komponen apa
yg rosak....


Settle masalah peti sejuk..
Peti sejuk penting okay...






No comments:

Post a Comment