Thursday 7 December 2017

KEPERLUAN & MINAT



Cepat plak masa berlalu...


Semakin kita tak nak cepat..
makin cepat plak rasa..



...... 



Keperluan dan minat .. bergerak seiring 🙂
Saling memerlukan...


Lens Tamron 17-50mm .. f2.8
Luqman bagi...
Dia kan.... tak reti jaga barang
Masa dia bagi ni...
Berhabuk teruk body lens tu...
Tu la tak simpan dlm beg atau dry box..


Lepas tu... 
aku kena bersihkan .. satu hal..
aku pantang tgk org tak reti jaga barang ni..
Korang tahu tak bukan senang
nak bagi cantik balik mcm dlm gambar ni..
Sebab habuk tu dah melekat dkt celah garis2 tu
Tapi dkt luar je la.. dalam bersih je..



Aku rasa kalau Luqman tgk lens ni skarang
Kompom dia nak balik... jgn harap hahaha!
Susah tahu tak.. aku guna mcm2 cara
Nak bagi nampak baru semula!!! 
Walaupun masih ada sisa2 kotoran degil tu sikit
Sekurang2nya better than masa mula2 dulu..
Aku guna cotton bud dan bersihkan setiap satu celah
Dah la kotoran degil... 3 4 kali aku buat.. 
guna air... guna minyak sikit..
Sampai hilang dan berkilat semula dkt celah2 tu..
orang yg sabar je mampu buat keje tu..
Sumpah mmg kotor gila la masa mula2 tu..
Simpan bawah katil ke apa? Sampai teruk sgt 
habuk melekat ... Haihh..
Kalau tak pakai pun.. at least simpan la
elok2... ni tak... 



Lens kot... tetap dibeli dgn duit
bukan dengan daun!! 




Walaupun lens ni bukan fav..
Tp aku cuba buat jadi fav..
Aku guna lens ni je
sebab nak pupuk perasaan sayang tu..



Sebenarnya lens tu mmg bagus! Berkualiti!
Kalau pandai guna.. mmg cantik laaa gambar!!


Masalahnya Luqman dia dah ada yg lain,
yang lama dia x jaga....



Yg bestnya lens ni.. dia punya aperture 2.8
lebih baik dari kit lens..
Dan dpt hasilkan blur atau “bokeh” dgn lebih cantik
Tp x dapat lawan canon 50mm f1.8 laa
yang itu blur dia lagi soft ...









Haaa ni gambar yg aku amik pakai lens tu laa..
Smart dia punya bokeh(blur) tu...




No comments:

Post a Comment